Alăptați? Introduceți asta în meniul copilului

Despre un stil de viață sănătos se interesează toate viitoarele mame cărora le pasă de sănătatea copilului în timpul sarcinii. Ceea ce veți introduce în meniul dvs. nu trebuie subestimat nici după nașterea bebelușului, adică în timpul alăptării. Noi știm, ce nu ar trebui să lipsească din farfuria mamei care dorește ca copilul ei să primească alimentația direct din laptele matern.

Sunteți ceea ce mâncați, si ceea ce mâncați, este în esență bebeluțul dvs. Dar nu trebuie să vă faceți griji, nu vă așteaptă o dietă drastică în timpul alăptării, ba chiar opusul! Prin alăptare regulată, mamele ard aproximativ 500 de calorii pe zi și acesta este motivul pentru o bunătate de după-amiază. Dar, mai întâi citiți ce ar trebui să includeți în meniul dvs., dacă doriți ca bebelușul dvs. să crească și să fie sănătos.

Piramida alăptării

Este vorba despre o piramidă alimentară, prin intermediul căreia veți putea consuma cantități suficiente de nutrienți în timpul zilei, necesari și pentru copil. Fiecare mamă care alăptează trebuie să primească șase sau mai multe porții de pâine și cereale, 3 sau mai multe porții de legume, 2 sau mai multe porții de fructe, 2 sau 3 porții de lapte și produse lactate și 2 sau 3 porții de carne, pește, fasole. Dulciurile și alte bunătăți sunt permise cu măsură, dar numai cu moderație!

Fiecare zi începe cu un mic dejun pe care nu trebuie să-l omiteți, exact ca și alte mese. Chiar dacă aveți impresia că nu aveți timp pentru micul dejun în haosul de dimineață, întotdeauna de găsește timp. Vă vor ajuta  fulgi de ovăz instant sau gustările pe care vi le pregătiți seara. Chiar și pregătirea unei bucăți de pâine integrală cu brânză și șuncă, nu durează atât de mult. În timpul pauzelor dintre mesele principale, nu uitați de alte gustări mici, mai exact, gustare de la ora zece. În acest caz alegeți, nuci, iaurt, smoothie-uri nutritive din legume și fructe.

Potravinova pyramida

Sănătate pentru doi

După naștere, mâncatul pentru doi nu se termină. Tot ce veți puneți în gură va ajunge și în laptele matern, deci trebuie să vă gândiți înainte de a pune ceva pe farfurie. Nu vă temeți, mâncarea dvs. va fi în continuare variată și gustoasă și pe lângă asta, veți avea un sentiment bun că vă hrăniți sănătos.

Acidul folic

Acidul folic și vitamină, deja în primele luni de sarcină, se ocupă de prevenirea bolilor congenitale, reduce riscul avortului spontan și influențează pozitiv dezvoltarea sistemului nervos. Chiar și după naștere, susține dezvoltarea sănătoasă a copilului și are un efect pozitiv asupra creării sângelui în corpul mamei și îi protejează inima. Acidul folic trebuie să formeze o parte indispensabilă a aportului zilnic și este de ajuns dacă primiți 500 micrograme din acest acid zilnic. Este suficient să adăugați un pahar de spanac, fasole albă sau o bucată de sparanghel la prânz sau cină.

Calciu

Calciul este un ingredient foarte important în laptele matern, pe care trebuie suplimentat în mod regulat. Dacă neglijați consumul de calciu, corpul dvs. va "fura" automat calciul din oasele dvs. și va avea grijă ca bebelușul dvs. să aibă suficient calciu. Calciul hrănește oasele și sistemul nervos al bebelușului, iar consumul zilnic al acestui mineral ar trebui să urce până la 1000 de miligrame, dar puteți depăși liniștiți această limită. O cantitate mare de calciu în meniul dvs. o va asigura micul dejun sub formă de lapte, iaurt și cereale sau fulgi de ovăz. Calciul poate fi obținut și din broccoli sau brânză, iar dacă simțiți că vă lipsește, alegeți la suplimentul de vitamine.

Dojcenie strava

Pește

Nimeni nu va fi surprins de faptul că și peștii formează o parte substanțială din meniului mamei care alăptează. Cantitatea de acizi grași omega-3 va asigura dezvoltarea corectă a ochilor și a creierului copilului dvs. și va reduce, de asemenea, riscul de apariție a bolilor de inimă și a cancerului mamei. Acizii grași omega-3 sunt obținuți din somon, ton (mai puțin în conzerva de ton), nuci și semințe de in. Acestea pot fi adăugate în iaurt sau fulgi de ovăz dimineața și se găsesc și în ouă.

Promovarea producției de lapte

Alimentele menționate mai sus ajută copilul să se dezvolte în mod corespunzător și îi oferă nu doar acestuia, ci și mamei, suficiente elemente nutritive. Cu toate acestea, s-ar putea să se întâmple să aveți puțin lapte, și atunci vin alimentele care promovează lactația, adică producția de lapte. Prin urmare, ar trebui să includeți în meniul dvs. feniculul, ovăzul, drojdia de bere și schinduful, denumit și fân grecesc, care se găsește în mod obișnuit în suplimentele nutritive pentru mamele care alăptează. În farmacii puteți de asemenea găsi, ceai din plante lactate și multe alte suplimente care ajută la producerea laptelui matern.

Dojcenie babatko

Ce ar trebui evitat?

Este evident că în timpul alăptării ar trebui să dați pauză câtorva alimente sau băuturi. De exemplu, este vorba despre mâncărurile picante, pe care vi le puteți permite, dar trebuie să știți că nu toți bebelușii pot suporta fără probleme ceva picant în laptele mamei. Este firesc că va trebui să limtați și alcoolul, dar nu vă faceți griji - puteți să vă bucurați cu măsură de acesta. O bere mare, un pahar de vin sau un pahar de tărie, cu două sau mai multe ore înainte de alăptare, este în regulă, dar cu toate acestea, consumul de alcool nu ar mai fie la regula zilei. Vă întrebați cum este cu cafeaua în timpul alăptării? Dacă nu beți hectolitri de cafea tare pe zi, nu trebuie să renunțați la ceașcă preferată de cappuccino sau espresso.

Alăptarea este o parte importantă a dezvoltării sănătoase a unui copil și, dacă nu este necesar, nu ar trebui să opriți alăptarea bebelușului dvs. Este un plus nu numai pentru copilul dvs., ci și pentru dvs.